torstai 20. helmikuuta 2014

Naon ensimmäinen cossi

 
Miksi aloitin cosplayn?
Liityin teateriryhmään ja tutustuin siellä nuoriin jotka harrastivat coneissa käymistä ja cosplayaamista. Päätin sitten lähteä heidän mukaansa ja olen jäänyt koukkuun. Tosin ensimmäinen miittini oli jo kesällä 2009. En ole sen jälkeen käynyt kuin yhdessä miitissä, jonka järjestin itse.

Minkä perusteella valitsin ensimmäisen cossin?
Eräs ystäväni suositteli Narutoa ja päädyin sitten cosplayaamaan Shikamarua. Samaistuin hahmon luonteeseen, eikä puvun tekeminen näyttänyt mahdottomalta. Kaiken hyvän lisäksi moni kaverini cossasi samasta sarjasta.
Puhuin sitten mummoni kanssa, siitä olisiko hän kiinnostunut tällaisesta projetkista. Kaiken muun ostaisin kaupasta, mutta liivi tuli tehdä itse. Viikonloppu siihen meni ja olen vieläkin siihen tyytyväinen. Sain apua mummon kaverilta, joka on ennen ollut ompelija.


Ensimmäisen cossin teko
 Silloin en vielä ollut löytänyt eBayn peruukkeja, enkä olisi uskaltanut sieltä mitään ostaakkaan. Niimpä cossi oli toteutettava omilla hiuksillani. Omalla tavallaan cossin valinta pohjautui myös omiin pitkiin ruskeisiin hiuksiini.

Ninjapannan ostin helsingistä Muumilimumiitin aikana ja verkkopaita löytyi kirkon kirppiksen ilmaislaarista. Housut minulla oli jo valmiina. Heittotähtikotelona toimi pieni kameralaukku. Kenkiä en ollut tehnyt, mutta se annettakoon ensikertalaiselle anteeksi!!!

Ensimmäinen con.
Tsukicon oli helsingissä ja lähdimme matkaan Jäken porukalla. Olin ollut yöpynyt edellisen yön sijauspatjalla ja kaveri oli nukkunut päälläni. Joten aamulla oli hieman vaikea päästä ylös kipeän selän takia. No haukottelin vähän väliä huonosti nukutun yön jälkeen ja kuljeskelin yksikseni. Ei siinä mitään. Minusta se oli oikein mukavaa. Minulla ei ollut lippua ja palelin jonossa 20C pakkasessa. On ihme miten ihmisistä saa juttuseuraa kun kaikilla on niin hemmetin kylmä. Minulla oli onneksi pitkät housut, toppatakki ja hanskat. Edessäni tosin seisoi Hidan (Narutosta), jolla oli aivan varmana kylmä. Juttelimme lämpimiksemme ja naureskelimme, kun jono liikkui kaksi metriä tunnissa. Tämän jälkeen olen aina ostanut lipun etukäteen!! Opin senkin kantapään kautta. Valitettavasti minulla ei ole kuvia itse conista, mutta pidimme photoshootin kavereideni kanssa Rantapuistossa.





Harrastuksena Cosplay on auttanut minua löytämään itsevarmuuteni uudelleen!
Olen saanut samanhenkisiä kavereita ympäri ämpäri Suomea ja hyvät naurut!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti